امام حسين(ع) در نگاه فیلسوف و شاعر انگلیسی


دهکده سیاسی:توماس کارلایل، مورّخ و فیلسوف انگلیسى: «بهترین درسى که از سرگذشت کربلا مى گیریم این است که امام حسین (ع) و یارانش ایمانى استوار به خدا داشتند. آنها با اعمال خویش ثابت کردند که در مقام مبارزه حق و باطل، تفوّق عددى و کثرت عددى اهمیّت ندارد و پیروزى حسین (ع) با وجود اقلیّتى که داشت، باعث شگفتى من است.»

چارلز دیکنز نویسنده انگلیسى مى گوید: «اگر منظور امام حسین (ع) جنگ در راه خواسته هاى دنیایى خود بود، من نمى فهمم چرا خواهران و کودکانش را همراه خود برد؟ پس عقل چنین حکم مى کند که او به خاطر اسلام، فداکارى کرد.»


حضور جنجال برانگیز اوباما در تایلند




دهکده سیاسی: باراک اوباما در اولین سفر خارجی خود پس از انتخاب مجددش به عنوان رئیس جمهور امریکا روز گذشته وارد تایلند شد.

باراک اوباما پس از ورود به تایلند مورد استقبال خانم شیناواترا نخست وزیر این کشور قرار گرفت و پس از آن نیز در نشست مشترک و کنفرانس خبری با وی همراه شد. برنامه روز اول سفر اوباما به تایلند با ضیافت شام نخست وزیری به افتخار ورود رئیس جمهور امریکا به این کشور پایان یافت.

باراک اوباما که بر خلاف معمول در سفرهای طولانی مدت خود به نقاط مختلف جهان، بدون همسرش به جنوب شرق آسیا رفته است به عنوان بلندپایه ترین مقام این کشور پا به تایلند گذاشته است.

عکاسان خبری جهان که این واقعه را پوشش خبری می دهند به دقت رفتارهای وی و میزبان را زیر نظر داشته و از نماها و وضعیت های مختلف سوژِه ویژه خود عکس برداری کردند.

در برخی از عکس های منتشر شده از حواشی و متن استقبال و پذیرائی، صمیمیت غیر معمولی میان میزبان و میهمان دیده می شود؛ چیزی که برخی رسانه های خارجی در کنار غیبت همسر اوباما در این سفر، مورد توجه قرار دادند.


گریه اوباما برای ماندن در کاخ سفید



دهکده سیاسی: یاهونیوز نوشت: در شب نهایی کمپین انتخاباتی نامزدهای ریاست‌جمهوری آمریکاف «باراک اوباما» به ایالت «آیووا» رفت، ایالتی که نقش مهمی در پیروزی چهار سال پیش وی در انتخابات ریاست‌جمهوری ایفا کرد.

وی مقابل چشمان 20 هزار نفر از مردم این ایالت که برای شنیدن سخنان وی جمع شده بودند، به جای شعارهای انتخاباتی تمامی تلاش خود را به کار گرفت تا به اولین کمپین انتخاباتی خود در سال 2008 اشاره کند و به هواداران خود انرژی بدهد.

اوباما در حال تلاش برای جلب حمایت هواداران خود، اشک از چشمانش جاری شد و با تواضع به مردم این ایالت گفت: من برگشته‌ام تا از شما بخواهم به ما کمک کنید که آنچه را که آغاز کردیم، به پایان برسانیم زیرا اینجا همانجایی است که حرکت ما برای تغییر آغاز شد. بله درست از همین‌جا.

انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا امروز سه‌شنبه ساعت 7:00 به وقت محلی و (12:00 به وقت گرینویچ) آغاز می‌شود و در ایالات شرقی آمریکا ساعت 19:00 به وقت محلی به پایان می‌رسد.

یک روزنامه متفاوت در آفریقا


دهکده سیاسی: دیلی تاک تنها روزنامه شهر مونرویا کشور لیبریا نیست ولی این روزنامه اصلاً شباهتی به روزنامه های معمول ندارد.

به گزارش 24، در حقیقت این روزنامه تخت سیاهی است که هر روز وقایع و مشکلات مردم روی آن نوشته می شود و به اطلاع دیگران می رسد.

چون مردم این شهر توانایی خرید روزنامه را ندارند آلفرد سیرلیف این تخته سیاه را برای نوشتن وقایع روزانه ابداء کرده است و هر روز خودش خبرها را با شیوه مختصر به اطلاع مردم فقیر می رساند.

مناقشه دختر خاله و پسر خاله معروف بر سر پارازیت‬

 

دهکده سیاسی: محمد اصفهانی، خواننده پاپ کشور، در یادداشتی در وبلاگش پس از اینکه نسبت به "سانسور ناگهاني" تيتراژ سريال "تكيه بر باد" توسط واحد موسيقي صدا و سيما انتقاد کرده، به ارسال پارازیت بر روی امواج ماهواره ای اعتراض و آن را مضر توصیف کرده است.

وی نوشته است: "بيماري كه داروهاي سركوب ايمني مصرف ميكند تا عضو پيوندي اش در بدن باقي بماند... سالمندان فرتوت كه اصلا ماهواره نمي بينند؛ بيماران سرطاني وضعيف تحت شيمي درماني ؛ مسلولها و جانبازان و معلولان ؛ بيماران اعصاب و روان ؛ آدمهاي سالم و قوي كه ماهواره نگاه نمي كنند ؛ بچه هاي سرطاني در كانونهايي مثل محك ؛ دياليزي ها ؛ حامله ها ؛ نوزادها و جنين ها و... همه روز و شبشان را با پارازيت هاي ماهواره اي و تشعشعات مسموم و مضر آن طي كنند تا شما كه كسي جرات ندارد در باره تان سؤال كند به وظيفه ي فرهنگي خود درجبهه هاي تهاجم فرهنگي و جنگ نرم عمل كنيد؟ و مثل هميشه فقط با سيستم حذفي ظاهرا به سراغ دشمن و در اصل به سراغ هموطنان و خانواده هاي خود برويد؟... نكند خطر اين تشعشعات را شوخي گرفته ايد؟"

انتقادات تند اصفهانی به پارازیت های ارسالی در حالی است که پیش تر وزیر بهداشت که دختر خاله او هم هست، ادعاهای مربوط به مضر بودن پارازیت را رد کرده است. حتی وزارت خانه تحت مدیریت خانم وحید دستجردی در این باره آزمایش هایی را انجام داده و اطلاعیه منتشر کرده است.

آن رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام... آنکه فرزندانش بودند در مظان اتهام!

 

دهکده سیاسی: آن مرد روحانی، آن سیاست مدار میان جناحی!!، آن «سردارسازندگی»، آن سرد و گرم کشیده زندگی، آن پیر مرد انقلابی،آن از اعضای موسسان حزب جمهوری اسلامی،آن نگارنده تفسیر رهنما،آن نماینده امام درشورایعالی دفاع،آن مبارز با نظام شاهنشاهی،آن از اعضای شورای انقلاب اسلامی،آن از دوستان بهشتی و مطهری، آن رئیس اسبق مجلس خبرگان رهبری، آن سابقاً امام جمعه موقت  تهران،آن چهارمین رئیس جمهور ایران،آن نخستین رئیس مجلس،آن جامعه روحانیت مبارز را یکی از ۲۸ عضوموسس،آن رئیس پیشین شورای عالی امنیت ملی،آن رئیس سابق شورای عالی انقلاب فرهنگی،آن که در ماندن در قدرت داشت ثبات،آن مشارکت کننده در تدوین نخستین قانون انتخابات،آن رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، آنکه فرزندانش بودند در مظان اتهام!!،آن سیاستمدار کاردان و زرنگ، آن جانشین فرمانده کل قوا در اواخرجنگ، آن که گویند او اقتصاد کشور را کرد بیمار!!،آن مولف کتاب «امیرکبیرقهرمان مبارزه با استعمار»، آن رئیس هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی،مولانا اکبر هاشمی بهرمانیمشهور به علی اکبر هاشمی رفسنجانی. دامت برکاته..........

 

ادامه نوشته

دختری که در فیلم موهن نقش داشت

 

دهکده سیاسی: Anna Gurji در اولین مصاحبه ای که با او انجام شد بسیار وحشت زده بود او گفت: توسط مدیر 55 ساله اش فریب خورده است.

این بازیگر جوان 21 ساله اضافه می کند: من کاتولیک هستم و مدت چند روز است که قرص خواب استفاده می کنم، همه اش گریه می کنم مردم بخاطر این فیلم افتضاحی که بازی کرده ام از من متنفر هستند.

فیلم مذکور از سوی تری جونز، کشیش ضد اسلام اهل فلوریدای آمریکا، منتشر شده که اعلام کرده‌ است انتشار این فیلم به مناسبت سالگرد حملات یازده سپتامبر صورت گرفته است.

در این فیلم دوساعته، شخصیت ارزشمند پیامبر اکرم (ص) به طنز گرفته شده و این چهره پاک، فردی ترسیم شده‌ است که گناهان بسیاری مرتکب می‌شود.

«سَم باسیل»، نویسنده و کارگردان این فیلم، که «برائت از مسلمانان» نام دارد یک یهودی آمریکایی اهل کالیفرنیا و شاغل در بخش مستغلات است، اما پخش و توزیع فیلم را تری جونز برعهده دارد.

 

خانۀ ولی عهد عربستان، گران ترین ساختمان لندن

 

دهکده سیاسی: روزنامۀ فاینانشیال تایمز روز پنج شنبه نوشت: ورّاث ولی عهد سابق عربستان، این ساختمان بزرگ و مجلل را که در یکی از بهترین مناطق لندن و در نزدیکی "هاید پارک" قرار دارد، به مبلغ پایۀ 300 میلیون پوند (معادل 483 میلیون دلار) به فروش گذاشته اند.
 
این کاخ مجلل که هفت طبقه، 45 اتاق، 68 پنجرۀ ضد گلوله و بیش از شش هزار متر مربع مساحت دارد، تا سال 2005 به رفیق حریری نخست وزیر اسبق لبنان تعلق داشت و پس از کشته شدن وی، به عنوان "هدیه" از سوی خانوادۀ حریری – که روابط نزدیک با آل سعود دارند- در اختیار سلطان بن عبدالعزیز قرار گرفت.

بنا بر این گزارش، فروش این ملک، "گران ترین معامله املاک در تاریخ بریتانیا" لقب گرفته است.

رکورد پیشین گران ترین ساختمان در لندن، به بنایی تعلق داشت که به مبلغ 140 میلیون پوند (کمتر از نصف ارزش پایۀ کاخ مذکور) به فروش رسیده بود.

پیشنهاد بی‌شرمانه شاه عربستان به اوباما

 

دهکده سیاسی :المنار به نقل از منابع نزدیک به خاندان آل سعود فاش کرد که شاه عربستان سعودی در پیامی دست نویس که برای باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا فرستاده، تاکید کرد که عربستان تضمین می کند که در صورت حمله به سوریه قیمت نفت در همان معدل کنونی خود باقی بماند و افزایش پیدا نکند، عربستان همچنین تاکید کرده که در صورت حمله افزایش صادرات نفت عربستان به همراه افزایش صادرات نفت لیبی جبران کمبود نفت در بازارهای جهانی را خواهد کرد.

بنا بر اعلام این منابع، ریاض با وجود پایداری ملت و دولت سوریه در مقابل بحران ها به همراه آمریکا اعتقاد دارد که باید ملت سوریه را به فرسایش اقتصادی و نظامی کشاند تا در آینده در مقابل هر درگیری احتمالی بین ایران و اسرائیل بی طرف باشد.

همچنین در حال حاضر سناریوی مشابهی نیز در دست اجراست تا حزب الله لبنان نیز در درگیری احتمالی آینده میان ایران و اسرائیل بی طرف باشد. این سناریو از طریق ایجاد بحران های داخلی در لبنان و افزایش چالش های امنیتی در آن دنبال می‌شود و بحران های امنیتی در هفته های آینده در لبنان روند رو به رشدی خواهند داشت تا حزب الله لبنان در تامین منافع داخلی خود در قبال توطئه های فرانسه و رژیم صهیونیستی و آمریکا و انگلیس که با تامین مالی کشورهای خلیج فارس انجام می شود، سرگرم شود.

آنکه پیش الاغ عزیز داشت آبرو... آنکه میان حرف می زد پشتک و وارو!!!

 

دهکده سیاسی: آن همکار طهماسب، آنکه می زد از ببئی زیر آب، آن مهمترین شخصیت عروسکی، آن دارای پوست پُفکی، آن که یک چشمش سبز بود و یکی  بود آبی، آنکه می زد با پسر عمه زا لابی، آنکه پیش الاغ عزیز داشت آبرو، آنکه میان حرف می زد پشتک و وارو، آن که بود از نوآوری های حمید جبّلی، آن که گند می زد هنگام زِبلّی!!!، آن که از کلاه قرمز آباد آمد به تهران، آن که سومین فیلمش تازه گشته اکران، آن صاحب استدلال های عالی، آن که سوتی می داد و می کرد ماست مالی!!!، آن از اقوام فامیل دور، آن که با تجدید می کرد چشم بازار را کور، آن صاحب بلوز سرمه ای راه راه و پیرژامة سبز، آن که شش هیچ می کرد ما را در حوزه طنز، آنکه الاغ عزیز بود جلویش استاد، آن پیرو همیشگی حزب باد!، آن که با بیست و چند سال بود همچنان کودک، آن گوینده کلام قصار لایدرک!!، آن که با گلابی و ببئی ای و پسر خاله و پسر عمه بود همبازی، عشق همه دهه شصتی ها، جناب کلاه قرمزی ....!!  

اهل کلاه قرمز آباد بود و در شاد کردن کودکان و بزرگان استاد بود و فک و فامیل هاش در برنامه زیاد بود و دارای استعداد خداد بود و کودک درون آدمی زاد بود و به شرایط موجود تربیتی، اجتماعی و فرهنگی نقّاد بود!... تذکره نویسان آورده اند که با کُپُل در مدرسه موش ها قرابت و خویشاوندی داشت و از یک صدا!! آب می خوردند!!

 

ادامه نوشته

دعای خاخام صهیونیست برای نابودی ایران!

 

دهکده سیاسی: در شرایطی که مقامات رسمی رژیم صهیونیستی تهدیدهای خود علیه ایران را شدت بخشیده و به طور مستمر از لزوم حمله به ایران دم می زنند، چهره های غیر رسمی صهیونیست نیز به آن ها پیوسته و سعی دارند افکار عمومی این رژیم را علیه ایران بسیج کنند.

خاخام اعظم سابق رژیم صهیونیستی و رهبر کنونی حزب افراط گرای «شاس»، در آستانه سال نوی یهودی از اسرائیلی ها خواست برای نابودی دشمنانشان، به ویژه ایران و حزب الله دعا کنند.

به نوشته روزنامه های اسرائیلی، حاخام «اووادیا یوسف»، در موعظه شب گذشته خود که از تلویزیون رژیم صهیونیستی پخش می شد، اظهار داشت: «در ایران، مردم شریری هستند که می خواهند ما را نابود کنند. پس لازم است که ما برخاسته و با تمام قلبمان به درگاه خدا دعا کنیم».

وی ادامه داد: «ما در خطریم. ما در خطریم. ما هیچ کسی را نداریم که به او اتکا کنیم؛ به جز پدر ما در بهشت که با تمام اعتقادمان خطاب به او دعا می کنیم».

شب قدر است بیا قدر بدانیم

 

دهکده سیاسی: بی‌تردید شب قدر از شبهای با عظمت و با اهمیت سال است .دلیل فضیلت این شب بر سایر شبها به اعتبار اموری است که در این شب محقق می‌شود.

- شب آمرزش گناهان:پیامبر خدا (ص) می فرمایند: هر کس شب قدر را احیا بدارد و مومن باشد و به روز جزا اعتقاد داشته باشد تمامی گناهانش آمرزیده می‌شود.

- قلب رمضان :امام صادق (ع) می فرمایند: از کتاب خدا استفاده می‌شود که شماره ماه‌های سال نزد خداوند دوازده ماه است. سرآمد ماه‌ها ماه رمضان است و قلب ماه رمضان لیله القدر است.

- بهتر از هزار ماه:در فرهنگ غنی اسلام همه چیز را با معیارهای الهی می‌سنجند و بر همین اساس قرآن شب قدر را از هزار ماه برتر می داند .

- نزول قرآن در این شب:طبق روایات موجود قرآن نزول دفعی و تدریجی دارد.در نزول دفعی کل قرآن در شب قدر نازل شده است و در نزول تدریجی و تفصیلی قرآن طی بیست و سه سال دوران نبوت پیامبر گرامی (ص) به صورت الفاظ نازل شده است.

-حضرت مهدی(عج)صاحب شب قدر: بنا بر روایات و ظاهر آیات ، شب قدر منحصر به زمان رسول خدا (ص (نیست و فرشتگان در شب قدر مقدرات یک سال را نزد «ولی مطلق زمان » می‌آورند و بر او عرضه می‌کنند. این واقعیت از روز نخستین خلقت بوده است و تا قیامت هم ادامه دارد. امام علی (ع) می فرمایند: در هر سالی شب قدری است .در این شب امور همه سال (تقدیرها و سرنوشتها‌) فرو فرستاده می‌شود. پس از رحلت پیامبر (ص) نیز این شب صاحبانی دارد.

حجت خدا در زمین در زمان حاضر وجود مقدس و مبارک حضرت مهدی (عج) است و اوست که حجت خدا و وصی اوصیا و خلیفه رسول خدا (ص) و معصوم از هر گناه و پلیدی است ؛بنابراین همو صاحب شب قدر است.

حرکات موزون کیلینتون در آفریقا

 

دهکده سیاسی: روزنامه انگلیسی "دیلی‌تلگراف"، "هیلاری کلینتون" ظاهراً بدون هرگونه واهمه‌، در مقابل رسانه‌های حاضر در میهمانی "مایته انکوآنا ماشابانه" وزیر خارجه آفریقای جنوبی در "ژوهانسبورگ" به انجام حرکات موزون پرداخت.

وزیر خارجه آمریکا در حالیکه یک ژاکت آبی رنگ و شلواری سیاه رنگ بر تن داشت، خنده بر لب و کف زنان به وسط میهمانی وزیر خارجه آفریقای جنوبی آمد و در حالیکه آهنگی در ضیافت پخش می‌شد شروع به انجام حرکات موزون کرد و خواننده زن سیاهپوست مجلس نیز وی را همراهمی کرد.

وزیر خارجه آمریکا در یک تور 7 روزه به آفریقا سفر کرده است تا به امید آنکه روابط  آمریکا را در میان نگرانی‌های واشنگتن از افزایش رشد اقتصادی چین و نفوذ سیاسی این کشور در منطقه آفریقا، با سران این قاره افزایش دهد.

 

هاشمی رفسنجانی نمازجمعه روز قدس را اقامه می‌کند

 

دهکده سیاسی: هاشمی رفسنجانی پس از 3 سال دوری از تریبون نمازجمعه، اکنون خواستار بازگشت به این تریبون شده و این خواسته وی نیز به صورت کلی مورد موافقت قرار گرفته است.

هرچند که فعلا مسئولان ستاد اقامه نمازجمعه خبر بازگشت هاشمی را تایید نمی کنند، اما قرار گرفتن او به عنوان خطیب نمازجمعه روز قدس تهران، پیشنهاد خود هاشمی رفسنجانی بوده که شنیده می شود کلیات آن مورد تایید قرار گرفته است و هاشمی نیز در حال سنجش تبعات این حضور است.

هاشمی رفسنجانی پس از آخرین حضور جنجالی خود در نمازجمعه تیرماه 88، اکنون باید به دشواری پیش بینی کند که پس از نامه ها و اقدامات جنجالی او در 3 سال گذشته خصوصا در فتنه 88، مردم چه واکنشی نسبت به او خواهند داشت.

همین موضوع است که هاشمی را برای حضور یا عدم حضور مجدد در تریبون نمازجمعه تهران مردد کرده است.

گفتنی است هاشمی رفسنجانی پس از حضور و خطبه جنجالی اش در فتنه 88 ، خود دیگر در نمازجمعه حضور نیافت.

یاداوری برای خودم

 

دهکده سیاسی: گر چه با كپسول اكسيژن مجابت كرده اند
مادرت مي گفت دكترها جوابت كرده اند
مرگ تدريجي است اين دردي كه داري مي كشي
منتها با قرص هاي خواب خوابت كرده اند
خواب مي بيني كه در « سردشتي » و در « گيلان غرب »
خواب مي بيني كه بر آتش كبابت كرده اند
خواب مي بيني مي آيد بوي ترش سيب كال
پس براي آزمايش انتخابت كرده اند
خواب مي بيني كه مسئولان بنياد شهيد
بر دروازه هاي شهر قابت كرده اند
از خدا مي خواستي محشور باشي با حسين (ع)
خواب مي بيني دعايت را اجابت كرده اند
قصر شيريني كه از شيرينيت چيزي نماند !
يا پلي هستي كه مثل سرپل خرابت كرده اند
خوشه خوشه بمب هاي خوشه اي را چيده اي
باد خاكي با كدامين آتش آبت كرده اند ؟
با كدامين آتش اي شمعي كه در خود سوختي
قطره قطره در وجود خود مذابت كرده اند ؟
مي پري از خواب و مي بيني شهيد زنده اي !

عبرت 24: داستان طلبه جوان و دختر فراری

 

دهکده سیاسی: شب هنگام محمد باقر – طلبه جوان- در اتاق خود مشغول مطالعه بود که به ناگاه دختری وارد اتاق او شد. در را بست و با انگشت به طلبه بیچاره اشاره کرد که سکوت کند و هیچ نگوید. دختر پرسید: شام چه داری ؟؟


طلبه آنچه را که حاضر کرده بود آورد و سپس دختر که شاهزاده بود و به خاطر اختلاف با زنان حرمسرا  خارج شده بود در گوشه ای از اتاق خوابید.

صبح که دختر از خواب بیدار شد و از اتاق خارج شد ماموران،شاهزاده خانم را همراه طلبه جوان نزد شاه بردند. شاه عصبانی پرسید چرا شب به ما اطلاع ندادی و ….

محمد باقر گفت : شاهزاده تهدید کرد که اگر به کسی خبر دهم مرا به دست جلاد خواهد داد. شاه دستور داد که تحقیق شود که آیا این جوان خطائی کرده یا نه؟ و بعد از تحقیق از محمد باقر پرسید چطور توانستی در برابر نفست مقاومت نمائی؟

محمد باقر ۱۰ انگشت خود را نشان داد و شاه دید که تمام انگشتانش سوخته و … علت را پرسید. طلبه گفت : چون او به خواب رفت نفس اماره مرا وسوسه می نمود. هر بار که نفسم وسوسه می کرد یکی از انگشتان را بر روی شعله سوزان شمع می گذاشتم تا طعم آتش جهنم را بچشم و بالاخره ازسر شب تا صبح بدین وسیله با نفس مبارزه کردم و به فضل خدا ، شیطان نتوانست مرا از راه راست منحرف کند و ایمانم را بسوزاند.

شاه عباس از تقوا و پرهیز کاری او خوشش آمد و دستور داد همین شاهزاده را به عقد میر محمد باقر در آوردند و به او لقب میرداماد داد و امروزه تمام علم دوستان از وی به عظمت و نیکی یاد کرده و نام و یادش را گرامی می دارند. از مهمترین شاگردان وی می توان به ملا صدرا اشاره نمود.

دختر معاون وزیر، با فوق لیسانس دانشگاه آزاد هیئت علمی دانشگاه معتبر شد

 

دهکده سیاسی: در اقدامی تعجب برانگیز، دختر معاون یکی از وزارتخانه های مرتبط با «دانشجو» و دانشگاه،  با مدرک لیسانس تغذیه و فوق لیسانس زبان دانشگاه آزاد، عضو هیئت علمی گروه زبان دانشگاه علم و صنعت شده است.

ط . م فرزند م . م معاون وزیر به سادگی به عضویت هیت علمی یکی از بهترین دانشگاه های کشور در آمده است.

موضوع قابل توجه آن است، که خانم ملاباشی با فوق لیسانس دانشگاه آزاد در رشته ی زبان آنهم در سال 88 و صرفاً با سابقه تدریس در یک آموزشگاه، موفق به کسب چنین عنوانی شده است.

موضع پدرم دیگر درباره احمدی​ن‍ژاد سفت و سخت نیست/من و پدرم نمی​توانیم نظرهمدیگر راتغییردهیم

 

دهکده سیاسی: همان اوایل که من مشغول به کار شدم؛ ظاهراً تازه آقای احمدی نژاد فهمیده بود که من جزو طرفداران آقای هاشمی رفسنجانی هستم. از همان اوایل فشار را روی آقای پورمحمدی گذاشتند برای اینکه معاون سیاسی حتما باید عوض بشود.

هم دوره آقای پورمحمدی در مدرسه حقانی و خیلی از افراد دیگر بودم.

ما {با آیت الله جنتی}دائماً رفت و آمد داریم. هم از لحاظ جسمی و هم از لحاظ معنوی ایشان را پدر خودم می دانم و علاوه بر رابطه پدر و فرزندی ایشان همواره از نظر علمی و اخلاقی استاد و راهنمای من بوده اند. لذا برای ایشان بسیار احترام قائل هستم. ایشان از نظر معنوی و مراتب تقوی و زهد و پارسایی شخصیت کم نظیری هستند. از نظر سیاسی طبیعی است که اختلاف نظر داشته باشیم. چون متعلق به دو نسل هستیم.

در گذشته با ایشان {آیت الله جنتی} زیاد بحث می کردم منتها در طول چند سال اخیر کمتر بحث می کنیم.

نه من می توانم روی ایشان {آیت الله جنتی} تأثیر بگذارم و نه ایشان می توانند افکار مرا تغییر دهند. ممکن است احیاناً برخی از مباحث به جدل بکشد و احترامی که ما برای ایشان قائل هستیم، خدشه دار بشود.

نگاه ایشان {آیت الله جنتی} به دولت که تغییر کرده است. ایشان جزو مدافعان سرسخت آقای احمدی نژاد بودند، اما الان دیدگاه ایشان تغییر کرده. این طور نیست که روی مساله ای حالت جزمیت و دگم داشته باشند.

زن ایرانی‌ سخنگوی رئیس جمهور آلمان شد

 

دهکده سیاسی: بنا به اعلام دفتر ریاست جمهوری آلمان، خانم فرودستان از اول سپتامبر کار خود را آغاز خواهد کرد.

فردوس فرودستان فرزند یک مادر آلمانی و پدر ایرانی است. وی در سال ۱۹۶۰ در فرایبورگ آلمان متولد شد و تحصیلات ابتدایی و متوسطه خود را در سوئيس، ایران و آلمان به پایان رساند.

همسر خانم فرودستان میشائيل وسپر از بنیان‌گذاران حزب سبزهای آلمان، وزیر مسکن و قائم مقام نخست‌وزیر اسبق ایالت مرکزی نوردراین وستفالن است.

سخنگوی ایرانی‌تبار رئیس‌جمهور آلمان در سال‌های گذشته به عنوان مجری با رادیو آلمان و شبکه تلویزیونی غرب آلمان همکاری داشته و دارای ستون ثابت در روزنامه معتبر فرانکفورتر روندشاو بوده است. او پیش از آن نیز سال‌ها به‌عنوان گزارشگر برای روزنامه‌های تاگس‌تسایتونگ و فرانکفورتر روندشاو کار کرده است.

وی در سال‌های گذشته به عنوان نویسنده، مجری و خبرنگار در رادیو تلویزیون و روزنامه‌های مختلف آلمان فعالیت کرده است.

احمدی نژاد آپارتمان می سازد

 

دهکده سیاسی: از مدتی پیش منزل مسکونی محمود احمدی نژاد در منطقه نارمک تهران، تخریب شده و در حال تجدید بناست.

 بنا بر این گزارش، این منزل در ابتدای حضور احمدی نژاد در جایگاه ریاست جمهوری، و اعلام  فهرست اموال و دارایی‌های وی به رییس قوه‌ قضاییه، «یک باب منزل مسکونی به مساحت ۱۷۵ متر، با ۱۲۷ متر مربع زیربنا، ۴۰ سال سابقه ساخت در منطقه‌ نارمک تهران» اعلام شده بود و سال گذشته داماد پروین احمدی نژاد در وصفش گفته بود: «منزل دکتر احمدی نژاد به قدری فرسوده است که اگر ایشان عطسه کند دیوارهای منزل به لرزه افتاده و نماز آیات بر اهل منزل واجب می شود!!»

در حال حاضر خاک برداری این زمین به اتمام رسیده و در مرحله نصب اسکلت فلزی است. 

احمدی نژاد در اولین روزهای بعد از پیروزی در انتخابات بر ماندن در همین منزل و عدم حضور در منزل ریاست جمهوری تاکید داشت، اما با توجیه مسوولان امنیتی سرانجام به سکونت در منزلی در خیابان پاستور رضایت داد و اکنون نیز طبعا در همان منزل سکونت دارد.

 

طعنه‌بهزادفراهانی به‌دخترش گلشیفته درسیما

 

دهکده سیاسی: وی در این برنامه در پاسخ به سئوال مجری که از او خواست خاطره ای را مطرح کند ، بدون دلیل خاصی به خاطره مشترکش با مرحوم فتحی بازیگر نقش عمرعاص در سریال امام علی (ع) اشاره کرد.

همچنین گفت ما در یکی از مناطق جنوبی کار فیلم برداری را انجام می دادیم و شبها برای استراحت به هتلی در بندر عباس می رفتیم . یک دکه کوچک در مسیر بود که گاهی آنجا می ایستادیم و خرید می کردیم . یک روز که آنجا بودیم ، دختری جوان به انجا آمد و توهین های بدی را نثار پیر مردی که صاحب دکه بود کرد و رفت . فتحی از او پرسید : چرا جوابش را ندادی ؟ پیر مرد مکثی کرد و سرش را پایین انداخت و گفت : او دخترم بود ! برای همین پاسخی به او ندادم!

برخی بیان این خاطره از سوی بهزاد فراهانی را پاسخی تلویحی به افرادی می دانند که همواره از این بازیگر برجسته در مورد واکنشش به اقدامات غیراخلاقی دخترش ، سئوال می کنند.

بهزاد فراهانی پیش از این در گفت و گویی در مورد اقدامات گلشیفته گفته بود: مسائل دخترم به من ارتباطی ندارد، این همه بدبخت در دنیا هست، بند کردید به دختر من!

"به روابط نامشروع تن ندادم و حذف شدم "

 

دهکده سیاسی: مرجان محتشم بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگوبا باشگاه خبرنگاران، درباره ابزار ماندگاری یک بازیگر در عرصه سینما اظهار داشت: کسانی در سینمای ایران قدرت کاذب بدست آوردند که لیاقت ماندن در این عرصه را نداشتند و برخی که مردم دوستشان دارند از صحنه حذف می شوند در واقع یکسری قربانی ماندگاری گروه دیگر می شوند.


محتشم با بیان اینکه من نان موقعیتم را نخوردم افزود: من در اوج موقعیت کاری ام در مصاحبه های مکرر بیان کردم که به صورت مداوم کار نخواهم کرد، به دلیل اینکه به هر قیمتی حاضر نیستم در عرصه سینما باشم با اینکه عاشق کارم هستم.

محتشم تاکید کرد: محبوبیت بین مردم چیزی نیست که بتوان به راحتی آن را بدست آورد ولی متاسفانه برخی ستارگان به دلیل ابزار شدن و ارتباطات غیراخلاقی که باعث شرمندگی و تاسف است محبوب شدند که به اعتقاد من این محبوبیت نیست.

بازیگر سریال «پس از باران» ادامه داد: همانطور که گفتم جایی برای کسانی که بخواهند با اعتقاد به خدا در عرصه ی سینما فعالیت سالم داشته باشند نیست و متاسفانه برعکس کسانی که تن به ارتباطات نامشروع می دهند در این عرصه بالا می روند.

وی با بیان اینکه این روزها با یک بیماری دست و پنجه نرم می کند درباره شرایط بیمه خود گفت: من حتی در حال حاضر یک دفترچه بیمه هم ندارم و اکنون با این شرایط گاهی از طریق طراحی داخلی ساختمان امرار معاش می کنم و از طرفی حتی نوشته های من هم به دلیل مرجان محتشم بودن چاپ نمی شود.

۱۲سوال درباره سفر احمدینژاد به برزیل

 

دهکده سیاسی: دیپلماسی ایرانی نوشت : در حالی که هنوز دو ماه از این اشتباه دیپلماتیک سفارت ایران در برزیل نگذشته، سفر محمود احمدی‌ن‍ژاد رئیس جمهور کشورمان به برزیل بحث‌هایی مجددا حاشیه‌هایی به همراه داشته است. به نظر می‌رسد که این بار مقامات وزارت خارجه باید سریع تر و صریح تر در مورد مسائل مطرح شده در مورد این سفر پاسخگو باشند تا از لکه دار شدن حیثیت وزارت خارجه در افکار عمومی پرهیز شود. سوالات و شبهاتی که در این زمینه مطرح هستند در برگیرنده مسائل زیر هستند:

1-چه هماهنگی‌های دیپلماتیکی برای این سفر صورت گرفته بوده است؟

2- با توجه به سفر از پیش تعیین شده رئیس جمهور به برزیل برای شرکت در این اجلاس جهانی منطقا باید از مدتها قبل رایزنی‌ها و هماهنگی‌های لازم برای این سفر صورت گرفته باشد. در رسانه‌ها آمده است به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری آمده که «محمود احمدی‌نژاد در فرودگاه ریودوژانیرو برزیل مورد استقبال محمدجواد محمدی‌زاده معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان محیط زیست، سفیر جمهوری اسلامی ایران در برزیل و جمعی از مقامات برزیل قرار گرفت».

3-دقیقا چه مقامی از برزیل به استقبال رئیس جمهورکشورمان رفته است؟‌

4-5-6در هماهنگی‌های صورت گرفته قرار بوده که چه کسی از رئیس جمهور در فرودگاه استقبال کند؟ آیا این امر صورت گرفته؟‌ واکنش مقامات دیپلماتیک کشورمان به این مسئله چه بوده است؟‌

7-منابع خبری برزیل روز سه‌شنبه خبر دادند که دیلما روسف، رییس‌جمهوری برزیل، درخواست همتای ایرانی خود، محمود احمدی‌نژاد، برای دیداری دو جانبه در حاشیه کنفرانس «ریو +20» را رد کرده‌ است. آیا این مسئله صحت دارد؟

8-آیا در هماهنگی‌های صورت گرفته برای این سفر دیدار رئیس جمهور کشورمان با رئیس جمهور برزیل تنظیم شده بوده است؟

9- چرا این دیدار لغو شده و واکنش دیپلماتیک ایران چه بوده است؟

10-در خبرها آمده که قرار بوده در روز پنجشنبه و همزمان با حضور محمود احمدی نژاد در برزیل، از یک ستون بدل ستون‌های تخت جمشید که از سوی دولت ایران به این شهر اهدا شده‌ بود رونمایی شود. ولی ادواردو پائس، شهردار ریو دوژانیرو، این مراسم را لغو کرده است. آیا این خبر صحت دارد؟‌ دلیل این لغو چه بوده و واکنش ایران به این مسئله چه بوده است؟

11-به غیر از شرکت در اجلاس ریو+20 برنامه دیگری در دستور کار سفر رئیس جمهور به برزیل وجود داشته است؟‌ اگر تنها برنامه سفر حضور در این نشست بوده ضرورت شرکت رئیس جمهور در این اجلاس چه بوده است؟‌

12-آیا سطح این اجلاس متناسب با شرکت رئیس جمهور کشورمان بوده است؟ چند رئیس جمهور دیگر در این اجلاس شرکت کرده‌اند؟‌ آیا شرکت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست کفایت نمی‌کرد؟‌ چه مسئله ای شرکت رئیس جمهور در این اجلاس را ضروری می‌کرد؟

شیطنت های دوره جوانی اوباما

 

دهکده سیاسی: نیویورک تایمز، در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا کتاب جدیدی با عنوان «داستان باراک اوباما» نوشته دیوید مارانیس در آمریکا منتشر شده است.

مارانیس که یکی از گزارشگران مطرح در آمریکا است و در این کتاب با استفاده از گزارش‌ها و مصاحبه‌های فراوانی که اوباما پیش و پس از ورود به کاخ سفید انجام داده به نوشتن این کتاب اقدام کرده است.

در این کتاب عکس‌هایی از دوران جوانی اوباما در زمان تحصیل در آمریکا قرار داده شده و یکی از این عکس‌ها اوباما را در کنار یکی از دوست دخترهایش نشان می‌دهد.

این اولین کتابی نیست که در آمریکا در مورد اوباما منتشر می‌شود. ماه گذشته نیز یکی از گزارش نویسان نیویورک تایمز کتابی در مورد اوباما نوشته بود که با بی‌توجهی رسانه‌های آمریکایی مواجه شد و حتی از سوی آنها بایکوت خبری نیز شد.

 

ادعای نوری زاده درباره دفتر و تلفن شخصی وزیر اطلاعات

 

دهکده سیاسی:  علیرضا نوری زاده از عناصر ضد انقلاب در جدیدترین اظهارات خود ادعا کرده است که از دفتر و تلفن شخصی وزیر اطلاعات ایران با وی تماس می‌گیرند و اطلاعات محرمانه در اختیارش می گذارند.

علی رضا نوری زاده از چهره‌‌‌های رسانه‌ای سلطنت طلب در چند روز گذشته با واکنش به افشاگری‌های جدید علیه اقدامات وی که تحت عنوان " پروژه مدحی 2 " از سیمای جمهوری اسلامی پخش شد ادعا های جدیدی را مطرح کرد.

در همین رابطه وی در مصاحبه با یک شبکه سلطنت طلب ضمن اعتراض به اعترافات پخش شده دوستی قدیمی اش در مورد همکاری وی با سرویس‌های جاسوسی غربی-صهیونیستی ادعا کرده که این برنامه سیمای جمهوری اسلامی دورغ است و وی هیچ رابطه‌ای با دستگاه‌ای اطلاعاتی مهم دنیا از جمله سرویس امنیتی عربستان ندارد.

این عنصر ضد انقلاب در شرایط که با عصبانیت به این اعترافات واکنش نشان می داد در ادامه مدعی شده است که "هیچ کس نمی تواند از من اطلاعات محرمانه بگیرد و مرا بازی بدهد. من بسیاری از اطلاعات محرمانه جمهوری اسلامی را در اختیار دارم."

وی در ادامه این اظهارت مضحک اذعان داشته‌است که اصلا از دفتر و تلفن شخصی وزیر اطلاعات ایران با من تماس گرفته و اطلاعات محرمانه در اختیارم گذاشته می شود.

اشانتیون های 500 میلیونی!!!

 

دهکده سیاسی: اصل ماجرای اشارات مدیرعامل استقلال به ماجرای خوردوهای پرسپولیس و مخصوصا خودروی سفید رنگ بنگر، به پارکینگ ورزشگاه درفشی فر و انبار بانک پاسارگاد در چیذر بر می گردد. جایی که پرسپولیس از چند ماه قبل 15 خودرو برای نقل و انتقالات کنار گذاشته بود. 

 
معاون اجرایی باشگاه در مورد این خوردوها می گوید:" ماشین هایی که این روزها مرتب درباره آن صحبت می شود، فقط 15 خودرو است که از طریق اسپانسر و با تلاش بخش اقتصادی باشگاه در اختیار قرار گرفته شده و تا شش ماه دیگر باید هزینه آنها برگردانده شود" ماشین هایی که 3 مدل بوده اند. BMW Z4، porsche cayenne، BENZ S350که بازیکنان به انتخاب خودشان یکی از این ماشین ها را برداشته اند و از قراردادشان کسر شده است.
 
جالب اینجاست که پول بیت المال اینگونه به تاراج گذاشته می شود و هیچ کس نیست که جلوی این ریخت و پاش ها را بگیرد و هنر مدیران ما در باشگاه های فوتبال ولخرجی های بیهوده شده است.

طرح عنان شکست خورد و سوریه در جنگ داخلی

 

دهکده سیاسی: ژنرال رابرت مود، رئیس هیات ناظران سازمان ملل در سوریه ضمن اعلام تعلیق فعالیت‌های این ناظران در سوریه اعلام کرده که زیاد شدن خشونت از هر دو طرف باعث مشکلات و سنگ اندازی در اجرای ماموریت سازمان ملل شده است. او گفته است که هیچ تمایلی از سوی دولت سوریه و مخالفان برای برقراری صلح وجود ندارد. از سوی دیگر پیش از این معارضین سوری بارها شکست طرح عنان را اعلام کرده بودند. همچنین کوفی عنان در گزارش به سازمان ملل و تماس های خود با قدرت های بزرگ به طور غیرمستقیم شکست طرح خود را اعلام کرده بود. کوفی عنان ازاوایل اسفند ماه گذشته به عنوان نماینده ویژه سازمان ملل متحد و اتحادیه عرب وارد مسائل سوریه شده و سپس یک ماه بعد طرح شش ماده ای خود را برای حل بحران سوریه ارائه داد. ماده اول طرح او برقراری آتش بس بود. با این حال تا به حال نتوانسته است دستاوردی عینی در راستای برقراری آتش بس و کاهش خشونت ها در سوریه داشته باشد. اعلام تعیلق فعالیت های ناظران سازمان ملل در سوریه یکی از نشانه های واضح شکست طرح او به نظر می رسد. با این وجود برای کوفی عنان پذیرش شکست طرحش مشکل بوده است و تا به حال نسبت به اعلام رسمی این موضوع مقاومت کرده است. به نظر می رسد عنان به دو دلیل شکست رسمی طرح خود را اعلام نکرده است؛ اول این که این که جایگزینی برای طرح خود ندارد و ثانیا این که بر این تصور است که اتفاق نظر و یکصدا شدن قدرت های بزرگ به خصوص آمریکا و روسیه ممکن است طرح او را نجات دهد. با این وجود این هماهنگی و اتفاق نظر به دلیل مواضع تند روسیه امکان پذیر نشد.

آن چهل و چهارمین رئیس جمهور یو اس آ … آن که خودش را حساب می کرد همه کاره دنیا!

 

دهکده سیاسی: آن عضو حزب دمکرات ایالات متحده ی آمریکا، آن که در فشار آوردن به برخی کشور ها بود همیشه پا! آن چهل و چهارمین رئیس جمهور یو اس آ، آن که خودش را حساب می کرد ناجی و همه کاره ی دنیا! آن که در ظاهر مخالف بود با لشکر کشی و جنگ، آن که گنجشک را قالب می کرد به جای قناری با حربه ی رنگ! آن که جایزه صلح نوبل را تحویل گرفت با افتخار، آن که بسیاری از سیاست هایش دیده اند آزار! آن وکیل حقوق مدنی و علاقه مند به امور سیاسی، آن که پول جمع کرد برای مبارزات انتخاباتی اش اساسی! آن که می گفت هر که با ما نیست هست بر ما، مولای آنها، پرزیدنت باراک حسین اوباما! قلت عداوته با خلق الله!! انشاالله!

از دوران کودکی اش نقل است که روزی او را در گوشه ای یافتند آرام. پس فهمیدند که حتما دست گلی به آب می دهد! پس دیدند که به جای دسته گل، خانه ی مورچگان بر آب می دهد، تا حالش ببرد! پس فرزند یکی از مریدان او را گفت: «یا اوباما! مگر آن کلام نورانی را از آقا معلممان نشنیدی، که به نقل از بزرگی فرموده بود، میازار موری که دانه کش است!؟» پس پاسخ داد: «آری! عجب جمله ی تکان دهنده ای بود، هنوز که هنوز است، تحت تاثیر آن کلامم!!» آنگاه بار دیگر به کار خودش ادامه داد!! پس مرید عرضه داشت: «جلل الخالق! دوباره که داری این موجودات بی زبان را آزار می دهی!» پس او را گفت: «آن جمله که تو خواندی، در مورد مورچه هایی است که با خود دانه حمل می کنند، مگر نمی بینی این ها همه دست خالی اند؟!» پس اینگونه بود که بعدها که کارش بالا گرفت، به دستور او هواپیماهای بی سرنشین آمریکا مردمان دست خالی و بی سلاح و عمدتا بی گناه را، در کسر ثانیه به دیار باقی روانه می کردند!!! بی رحم مردی که او بود!

ادامه نوشته

یک و نیم میلیار رحیمی جلو تراز سه هزار میلیارد تومان.......!

 

دهکده سیاسی: این روزها خبر دادگاه فساد بزرگی بانکی و اختلاس بیمه در صدر خبرگزاری ها جای گرفته است.

دادگاه اول مربوط به فساد بزرگ بانکی با رقم سه هزار میلیارد تومان اختلاس می باشد و به دلیل اینکه اسامی مطرح شده به عنوان متهم از حد طبیعی گذشته است اسامی قابل توجه ای در ذهن مردم به عنوان متهمان اصلی شکل نگرفته و خصوصا نفرات اصلی مثل مه افرید خسروی مدیر شرکت اریا و حتی خاوری مدیرعامل فراری بانک ملی با گوش خیلی از مردم نا اشنا می باشد!

اما در پرونده بیمه که تعداد متهمان ان نسبت به پرونده فساد بانکی انگشت شمار بوده و حتی رقم تخلف در این موضوع تقریبا به یک هزارم پرونده فساد بانکی می باشد در یک سطح پرداخته می شود.

در پرونده اول تعداد مسئولین متهم به گونه ای است که خیلی ها بر این باورند که به دلیل گستردگی و هجم تخلفات امکان برخورد با تمام انها نمی باشد و بسیاری در سایه پست فعلی خود از پاسخ گویی به دستگاه قضا در امان مانده اند و در رسانه ها هم کسی به ان نمی پردازد! و بر کسی پوشیده نیست در غیر از این صورت باید متهمان اصلی این پرونده را مدیرعامل بانک مرکزی و یا وزیر اقتصاد دانست.

نکته جالب در خصوص پرونده بیمه اینجاست که با توجه به اینکه برخی از پول های دریافت شده از عاملان تخلف در اختیار اقای رحیمی قرار داده شده است آنهم نه به عنوان رشوه و یا در قبال انجام کاری و فقط برای هزینه در امور سیاسی که امری کاملا طبیعی است رسانه های مختلف به گونه ای به ان می پردازند که تفکیک در اهمیت این دادگاه یک هزارمی و دادگاه قبلی کار بسیار دشواری شده است.

واکنش های سیاسی به این دو دادگاه وقتی جالب تر می شود که وقتی از دادگاه فساد سه هزار میلیارد تومانی خبری درج می شود به مخفف اسم بسنده می کنند تا افراد ناشناس جلوه کنند اما وقتی به دادگاه یک هزارمی می رسیم عکس معاون اول رئیس جمهور را شبیه به یک متهم استفاده می کنند و آنقدر کد های دقیق می دهند که خدای نکرده موجب نشود که او ناشناخته به ماند!!

افسوس که دهکده ما کوچک است و جای برای پرداخت بیشتر به این موضوع در اینجا فراهم نیست! اما سعی می کنیم بیشتر صبر کنیم تا شاید زمان پاسخ سوال های مارا بدهد و روزی بدانیم که وقتی عدالت جای خود را به سیاست می دهد و سیاسیون به هر قیمتی سیاست را به دیانت ترجیح می دهند چه عاقبتی در پیش خواهند داشت!!!

یک شایعه مضحک با جامعه ایران چه کرد؟

 

دهکده سیاسی:  اصطلاحاتی همچون «شنیده شده است»، «گفته می‌شود »، «معلوم است »، «هر کسی می‌داند» و... از جمله تکه کلام هایی است که هر روزه از زبان شهروندان ایرانی شنیده می شود و همه اینها نشان از وجود گسترده شایعه و شایعات در درون جامعه ایرانی دارد.

ماجرای انداختن لوگوی یکی از شرکت های بزرگ آمریکایی بر روی کره ماه چند روزی بود که فکر جوانان ایران را به خود مشغول کرده بود و در شبکه های اجتماعی بحث های متواتری در این باره انجام می شد. این خبر به شکلی در شبکه های اجتماعی فیس بوک و توییتر در یک هفته گذشته منتشر شده بود که به عنوان پر مخاطب ترین موضوع مورد بحث آنها قرار گرفته بود. خبری که اساس آن و منبع انتشار مشخصی نداشت اما به سرعت در شبکه های اجتماعی فراگیر شده بود.

این موضوع سوژه یکی از خبرگزاری های داخلی ما نیز شده بود بطوری که سایت منتسب به یک نهاد دانشگاهی خبر را کار کرد و تا آنجا پیش رفت که چند مصاحبه با کارشناسان و اساتید تبلیغات و روابط عمومی هم انجام داد اما بعد از شایعه در آمدن آن خبر را حذف کرد.

حتی شنیده شد که در یکی از دانشگاههای کشور دانشجویان که جزو اقشار تحصیل کرده و آکادمیک هستند تا پاسی از شب در صحن دانشگاه به تماشای آسمان نشسته بودند تا از این واقعه دیدن کنند. اما بعد از ساعت ها مشخص شد که خبری از این واقعه تاریخی نیست و تنها این یک خیزش تبلیغاتی و بدون هزینه برای این شرکت بوده است.